همه چیز درباره لیبل، برچسب و یا استیکر

در این مطلب می خواهیم درباره انواع لیبل، برچسب و یا استیکر با شما صحبت کنیم. اینکه آیا می توان هر تعداد لیبل با طرح شما سفارش داد و یا اینکه حداقل تعداد برای سفارش لیبل با طرح شما چند عدد است؛ و اینکه چرا از طرح های آماده برای تولید بعضی از لیبل ها استفاده کرده ایم.

اول از همه مشخص کنیم که منظور از لیبل، برچسب و یا استیکر، یک کاغذ پشت چسبدار می باشد که بر روی آن طرح چاپ می شود و شما از آن برای شخصی سازی و یا پلمپ بسته بندی های خود استفاده می کنید. برچسب را می توان در سایزها، شکل ها و جنس های مختلفی تولید نمود.

لیبل عمومی یا سفارشی؟

به طور کلی ما دو نوع برچسب عرضه می کنیم؛ برچسب با طرح عمومی و یا طرح آماده که از قبل تولید و بسته بندی شده و در فروشگاه آماده فروش می باشد؛ و برچسب با طرح سفارشی شما که این نوع لیبل بر اساس لوگو و متن شما طراحی شده و سپس تولید می گردد. پس اولین تفاوت برچسب عمومی و سفارشی در طراحی آن می باشد. برای سفارش طرح های عمومی می توانید از اینجا اقدام کنید.

نمونه ای از لیبل با طرح عمومی
نمونه ای از برچسب با طرح عمومی

تفاوت دیگر این است که وقتی ما لیبلی را با طرح آماده تولید می کنیم، آن را در تعداد محدود و کم بسته بندی می کنیم (مثلا بسته های 40 تایی) و کسانی که تعداد زیادی برچسب احتیاج ندارند می توانند همین تعداد کم را سفارش دهند؛ در حالی که در تولید محصولات سفارشی شما باید حداقل 1000 عدد سفارش دهید.

همان طور که در این 2 تصویر مشاهده می کنید، جنس هر دو برچسب یا استیکر شبیه هم می باشد؛ فقط به این خاطر که طرح یکی با انتخاب ما (Thank you for your orders) و طرح دیگری با لوگو مشتری طراحی شده است، یکی عمومی و دیگری سفارشی می باشد.

نمونه ای از لیبل با طرح سفارشی
نمونه ای از برچسب با طرح سفارشی

لیبل اُفست یا لیبل رول

به طور کلی برچسب هایی که ما تولید می کنیم به 2 روش افست و یا رول تولید می گردد. در روش افست برچسب ها درون شیت چیده می شود و به صورت تخت چاپ می گردد، ولی در روش رول برچسب بر روی رول کاغذ چاپ می گردد. از آنجایی که این رول های کاغذی طول زیادی دارند که درون دستگاه چاپ رول قرار می گیرند، بنابراین حداقل تعداد سفارش برای برچسب های رول بسیار بیشتر از نوع افست می باشد. به این نکته نیز اشاره کنیم که برچسب های رول در نهایت می توانند به صورت رول و یا برش خورده و تخت در اختیار شما قرار بگیرند.

حداقل تعداد سفارش برای لیبل های افست 1000 عدد، رول طلاکوب 10 هزار عدد و رول چاپی 100 هزار عدد می باشد.

لیبل افست
برچسب افست
برچسب رول طلاکوب
لیبل رول چاپی
برچسب رول چاپی

لیبل قالب دار

برای داشتن برچسب هایی با شکل یا قالب خاص همچون دایره، مستطیل دورگرد، پروانه یا هر شکل دیگری، در ابتدا باید یک قالب برای آن ساخته شود. البته عمر این قالب ها زیاد است و از هر قالب برای دفعات زیادی استفاده می گردد. ساده ترین لیبل ها، آنهایی هستند که بدون قالب و به شکل مستطیل تولید می شوند؛ زیرا پس از چاپ احتیاج به قالب ندارند و بدون انجام دایکات، برش خورده و تحویل مشتری می شوند.

برای اینکه ما بتوانیم یک لیبل با قالب خاصی برای شما تولید کنیم، یا باید آن قالب را از قبل داشته باشیم و یا در غیر اینصورت قالب را برای اولین بار طراحی و تولید کرده و سپس از آن برای دایکات (برش) لیبل شما استفاده نماییم. طراحی و ساخت قالب همیشه یک هزینه ای برای شما به همراه دارد، ولی این هزینه فقط برای بار اول می باشد و در دفعات دیگر از همان قالب استفاده می گردد.

به عنوان مثال در اینجا برچسب مستطیل به همراه قالب آن را مشاهده می کنید که پس از دایکات برچسب به شکل مستطیل دورگرد در آمده است.

چه از طریق افست لیبل تولید گردد، چه از طریق رول تفاوتی نمی کند. برای داشتن لیبل هایی با شکل و فرم خاص حتما باید از قالب استفاده شود.

در جدول زیر انواع لیبل از نظر جنس، به صورت خلاصه آورده شده است.

برچسب با روکش سلفونبرچسب با روکش یوویبرچسب بدون روکش
برچسب طلاکوببرچسب شیشه ایبرچسب فیلتر دار
برچسب متالایز

تفاوت های برچسب افست و رول

  • حداقل تعداد سفارش برای برچسب های رول بسیار بیشتر از افست می باشد ولی هزینه تمام شده هر عدد برچسب در چاپ رول کمتر از چاپ افست است.
  • برچسب های رول به صورت اتومات توسط دستگاه پوشال برداری می شوند ولی برچسب های افست پوشال برداری نمی شوند. به همین علت استفاده از برچسب رول بسیار راحت تر از برچسب های افست است و لازم نیست با ناخن به سختی برچسب را از کاغذ زیر آن جدا نمایید.
  • تمامی مراحل چاپ، دایکات، برش و پوشال برداری در روش رول به صورت اتومات توسط دستگاه انجام می شود ولی در روش افست باید هر مرحله به صورت جدا انجام گردد.
  • تنوع کاغذ رول بیشتر از کاغذ افست می باشد.

در پایان به این نکته اشاره کنیم که هر مجموعه ای بر اساس نیاز خود می تواند برچسب مناسب را انتخاب نماید؛ جنس، شکل و تعداد لیبل بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. با ما تماس بگیرید تا لیبل مناسب برای کسب و کارتان را به شما پیشنهاد دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

0